Min vardag

Hemmet,, träning, pyssel, resor och annat kul

Crossfit på Filborna

Kategori: Träning

Igår testade jag på hur crossfit var på Filborna. Jag är ju van vid hur det är på crossfit Helsingborg o nä det går ju inte o jämföra men tyckte ändå det var bra. Saknade dock lite mer pepp o ös men är nöjd med passet och fick även beröm av coachen av att min teknik i marklyften såg bra ut. 

Började med uppvärmning globelsquats och hopprep. 

A: Marklyft 5-5-3-2-1 öka vikten efter varje o sista maxad  jag tog 67kg, inget jättetungt men måste hålla tekniskt sätt oxå o då det var ett tag sen så var det bra att göra rätt. 

WOD: 
5 marklyft 47kg 
Hopprep detta under 2 min vila 1 min 6 varv

Bonus WOD: 
5 frontsquats 17kg 
10 burpee over bar 
Så många varv på 10 min klarade nästan 6 varv missade 1 burpee 

Nöjd o glad var jag efteråt och känner att det få bli stående måndagsträning på Filborna. 

Händerna är väl si så där o köper nog ett par handskar snart ;) 


Idag ser blåsan ut så här en på varje hand. 


Kommentera inlägget här: